Dierenrechtenorganisaties en ook politiek zijn voor mij ónbevattelijk STILZWIJGEND als het over het honden-en-kattenleed gaat in China.
De schokkende beelden van honden die levend worden gekookt en met vuurblazers bij bewustzijn verbrand, weergaloos sadisme - omdat die landen geen dierenrechten hebben.
Ik ben ongeveer anderhalf jaar bewogen met dierenrechten en dierenleed, maar mij is het opgevallen dat dieractivisme zich -en dat valt nogal op- beperkt tot wat er gebeurt in de westerse slachthuizen, en in de megastallen. Als je me op Twitter volgt weet je dat ik universeel tegen dierenleed ben.
Ik erger me al lange tijd aan leuzes als, waarom houden we van het ene en slachten we het andere, dan heeft u beslist nog niet gezien wat er in China gebeurt, tijdens zogeheten Yulin festivals. Festivals van meest meedogenloze wreedheden tegen honden en katten.
Tegelijk kan het zomaar zijn, dat bepaalde dieractivisten zeer tegen het varkens-koeien-en ander pluimvee leed zijn, maar misschien helemaal niks op hebben met honden en katten.
Dat zou je ook een vorm van soortisme kunnen noemen. Zoals een ander misschien alleen van paarden houdt en tegen paardenleed is.
Ik snap in elk geval ten ene male niet, waarom China dusdanig wordt beschermd, en dat men deze onmenselijke wreedheden mag uitoefenen. Daarmee samengaande heeft het extra martelen van dieren nog een bijgelovige betekenis voor die mensen, naast wat het sadistisch genoegen blijkt.
In alle opzichten verwerpelijk, zeker nu China een grootmacht is naast Europa en Amerika, handelsbetrekkingen, dan zou dat land al zeker mogen worden aangesproken op DIERENRECHTEN.
En anders een Boycot zou je menen.
Ik krijg die afschuwelijke filmpjes niet over mijn hart,
alleen deze foto van een hond die bij vol bewustzijn met een vuurbrander dood wordt gebrand.
Het is nonsens om dan nog simpel te praten van waarom géén hondenvlees maar wél varkensvlees: Het gaat hier om het feit dat dieren géén rechten hebben en helemaal zijn overgeleverd aan sadisten. Dat is in westerse landen niet zo, natuurlijk zijn er vele schendingen van dierenrechten, maar grondwettelijk mag men worden aangesproken bij opzettelijk dierenleed..
https://twitter.com/cerebralsymphoy/status/1274765470223261697
vrijdag 26 juni 2020
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
“The Bible Commands Genocide!” // De Bijbel Beveelt Genocide
E lke kritische christen of andersgezind gelovige heeft zich ongetwijfeld deze vragen gesteld: Meer dan het 'kwaad in de mens' is ...
-
Uit een gesprek met Vincent Icke : "Wat is de zin van ons leven? ‘We moeten eerst constateren dat ons leven behoort tot hét leve...
-
"Wij zijn rijker, slimmer en gezonder dan onze voorouders. Ons leven is interessanter dan het hunne, ons eten gevarieerder en veiliger...
-
💗 " Carl Safina takes us inside the lives and minds of animals around the world, witnessing their profound capacity for perception,...
-
"NUMBER 1 WILL SHOCK YOU" .. A lles in de wereld is fake, dat zou je af en toe menen. Al zal het zo zijn, dat mensen die het e...
-
De website 'Klopt dat wel' bericht over een recente uitzending van Zembla, aangaande vliegtuigpiloten die vaker melding doen van li...
-
" V an Coetzee las ik deze week ‘Het glazen abattoir’, een Elizabeth Costello-verhaal, dat in juni in de vertaling van Peter Bergsma z...
-
Hieronder een oudere uitzending van Arjan Lubach die zoals algemeen, humor en het wijzen op de feiten combineert, uiteindelijk om de nonse...
-
"Ons leven hier is tijdelijk. Wij zijn spirituele wezens, die een menselijke ervaring hebben".... De bijna dood ervaring van de...
-
'Cognitive scientist Donald D. Hoffman and neurologist Suzanne O’Sullivan join Steve Paulson to discuss the elusive quest to understand ...
-
"Hoe komt het toch dat we aan autoriteiten bij voorkeur gehoorzamen, ook al kramen ze dag na dag nonsens uit? Hoe komt het dat soldat...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten